Otvoren sedmi IFF Porto Montenegro 2025

FOTO: Boris Šekularac

Svečanim otvaranjem u prostoru Synchro Porto Montenegro, sinoć je počeo 7. Internacionalni modni festival IFF PORTO MONTENEGRO 2025, u organizaciji agencije FABRIKA i Porto Montenegra, uz prisustvo brojnih uglednih zvanica i medija iz zemlje i inostranstva koji su prodefilovali na impozantnom “crvenom tepihu” po ugledu na najprestižnije modne događaje u svijetu. Na svečanom otvaranju prisutnima su se obratili: Vesna Mandić, direktorica Fabrike, David Margason, Generalni direktor Porto Montenegra i Sara Sozzani Maino, Predsjednica festivala koja je i zvanično otvorila IFF Porto Montenegro 2025.

Novina IFF-a je da je od ove godine Predsjednica festivala čuvena Sara Sozzani Maino, kreativna direktorica “Fondazzione Sozzani”, a oficijelna savjetnica je Giorgia Virzi, predsjednica GV SMilan. Na predlog Sare Sozzani Maino, od ove godine je ustanovljen novi concept IFF-a koji podrazumjeva inovativnu reviju i revije održive mode, “new generation” kreatora koji je ostvario svjetski uspjeh i poznatog, svjetskog modnog brenda.

Prvu festivalsku noć obilježile su dvije upečatljive revije koje su na simboličan način spojile savremenu tehnologiju i poznati svjetski modni brend. Veče je otvorila virtualna modna revija, realizovana u saradnji sa digitalnom globalnom platformom Faith Tribe (faithtribe.io), liderom u digitalnim i održivim rješenjima za modnu industriju i Resonance brenda. Korišćenjem vještačke inteligencije, Faith Tribe je razvio digitalne modele na osnovu skica šest studenata: Maša Ivanović i Sofija Tijović  sa fakulteta za dizajn i multimediju iz Crne Gore, Martina La Gatta sa Instituta Marangoni iz Firence, Danile Pio Rosati sa Akademije za kostim i modu iz Rima i Sarha Lopez i Emanuel Conte sa Modnog instituta iz Miamia. U ime svih studenata, publici su se po završetku revije poklonile Sofija Stijović i Martina La Gatta.

Ovaj pionirski projekat predstavlja prvi primjer primjene Web3 tehnologije u kreativnim industrijama Crne Gore. Posebna pažnja posvećena je crnogorskim studentkinjama Maši Ivanović i Sofiji Tijović, čime je festival još jednom potvrdio svoju misiju promocije lokalnih talenata na globalnom nivou. Svojim učešćem na ovoj reviji, svi studenti su obezbjedili besplatan pristup ovoj platformi u narednih godinu dana.

Nakon toga, uslijedila je revija legendarne modne kuće Emanuel Ungaro koja je ispraćena gromoglasnim aplauzom,  sa kolekcijom RESORT 2026 koja je premijerno izvedena na IFF-u, pod vođstvom američkog dizajnera Kobija Halperina, koji od 2021. godine vodi kreativni tim ovog brenda. Revija je predstavila novu, savremenu viziju brenda – ženstvenu, luksuznu i ležernu, osmišljenu za modernu ženu.

Po uzoru na svjetske revije, nekoliko poznatih dama čiji je stil prepoznat od strane modne kuće Ungaro su sinoć ma modnoj reviji nosile modele upravo ove modne kuće: Vesna Mandić, Dijana Đoković, Aleksandra Bojović i Maja Abramović.

Zahvaljujući prisustvu najvažnijih ljudi iz svjetske modne industije i brojnim internacionalnim medijima, IFF Porto Montenegro već sedam godina pozicionira Tivat i crnogorsku obalu kao prestižnu svjetsku modnu destinaciju. Okuplja svijetski poznate modne kuće, kreatore, influensere, medije i ljubitelje mode iz cijelog svijeta, stvarajući jedinstvenu kulturnu i kreativnu platformu u regionu. Tokom trajanja festivala, dio kolekcija modnih kreatora, učesnika su izložene u prodavnici Fashion Gallery u Porto Montenegru.

IFF Porto Montenegro 2025 nastavlja da gradi mostove između tradicije i inovacije, lokalnog i globalnog, savremenih tehnologija i vječne elegancije – potvrđujući svoj status jednog od najznačajnijih modnih festivala u ovom dijelu Evrope.

Biografije:

FAITH TRIBE je pionir u proizvodnji digitalnih revija i tehnološka platformi za sve profile modnih kreatora i kompletnu modnu industriju, omogućavajući im da svoju kreativnost i talenat predstave svjetskom tržištu. Posebno je važna za modne talente, studente završnih godina i mlade kreatore koji započinju razvoj svog brenda, pružajući im revolucionarnu mogućnost ne samo da prikažu svoj talenat, već i da pokrenu proizvodnju i plasman brenda na globalnom tržištu.

Emanuel Ungaro je jedan od najznačajnijih francuskih modnih dizajnera 20. vijeka. Nakon školovanja i rada u ateljeu Cristóbala Balenciage, Ungaro je 1965. godine osnovao sopstvenu modnu kuću u Parizu. Njegov potpis prepoznatljiv je po raskošnim dezenima, smjelim bojama i izraženoj ženstvenosti. Tokom 1980-ih i 1990-ih godina, njegove kreacije bile su omiljene među glumicama i modnim ikonama, a parfem Diva iz 1983. postao je globalni hit. Ungaro se povukao iz mode 2005. godine, a preminuo je 2019. Godine 2021. na čelo kuće dolazi izraelsko-američki dizajner Kobi Halperin, koji donosi novu, svježiju viziju brenda, zadržavajući njegovu klasičnu sofisticiranost. Halperin je  2015. godine osnovao sopstveni brend, prepoznatljiv po evropskom senzibilitetu i posvećenosti zanatskoj izradi.

Fotografije: Boris Šekularac

Izvor:Chiwelook.me