7. Internacionalni modni festival – IFF PORTO MONTENEGRO 2025.

Agencija FABRIKA i PORTO MONTENEGRO organizuju 7. INTERNACIONALNI MODNI FESTIVAL IFF PORTO MONTENEGRO 2025. koji će biti održan 25. i 26. jula u prostoru SYNCHRO Porto Montenegro.

Program IFF Porto Montenegro 2025. modnog festivala

25. jul:

21.00h – svečano otvaranje:
1. Virtualna modna revija koju će uz pomoć vještačke inteligencije izraditi globalna platforma FAITH TRIBE (faithtribe.io). Revija će se emitovati na LED ekranima
2. Modna revija francuske i svjetske modne kuće EMANUEL UNGARO sa modnim kreatorom Kobijem Halperinom (USA)

26. jul

18.00h – Masterclass koji će održati Sara Sozzani Maino u muzeju “Heritage” Porto Montenegro za studente, modne kreatore i novinare

21.00h:

1. Govor Sare Sozzani Maino, Predsjednice festivala i kreativne direktorke “Fondazione Sozzani”
2. Modna revija crnogorske umjetnice KATARINE ZLAJIĆ sa kolekcijom održive mode po izboru Sare Sozzani Maino
3. Modna revija francuskog “new generation” kreatora – CHARLES DE VILMORIN, po izboru Sare Sozzani Maino

Najvažnija novina ovogodišnjeg IFF-a je da će Predsjednica biti poznata Sara Sozzani Main, kreativna direktorka “Fondazione Sozzani” iz Italije, a savjetnica, Giorgia Virzi, osnivač i direktor GV Studio Milano. U dogovoru sa njima, ovogodišnji concept koji će se primjenjivati i sledećih godina, kako bi bili u skladu sa savremenim modnim tokovima, podrazumijeva da će obavezni segmenti biti:
– Jedna revija “održive mode”;
– Jedna revija “new generation” kreatora koji je već postigao uspjeh u svjetskoj modi;
– Modna revija poznatog svjetskog brenda;
– Inovacije u modi kroz modne revije, predavanja.

I ove godine, kao i prošle, u multibrand prodavnici FASHION GALLERY, u toku IFF-a , biće izloženi modeli modnih kuća, učesnica festivala. IFF Porto Montenegro okuplja poznate modne kreatore, uticajne ličnosti iz svijeta mode, iz cijelog svijeta, lokalne, regionalne i Internacionalne medije, predstavnike svjetskog jet seta, sa ciljem koji je već ostvaren, a to je da Porto Montenegro svake godine u drugoj polovini jula bude svjetska modna destinacija i kao takva, promoviše ne samo Porto Montenegro, već i grad Tivat i crnogorsku obalu.

S obzirom na to da postoji veliko interesovanje poštovalaca ovog festivala koji bi željeli da prisustvuju modnim revijama, a nijesu gosti organizatora, ali i zbog njihovih brojnih upita preko društvenih mreža na koji način bi mogli da kupe karte, organizatori će dati u prodaju mali dio postojećeg kapaciteta gledališta, uključujući i VIP mjesta. Karte će biti u prodaji preko “gigstix.me”.

Glavni sponzor IFF Porto Montenegro je hotel REGENT PORTO MONTENEGRO koji će kao i prijethodnih godina, svojim life stylom, besprekornim smještajem i uslugom, biti najbolji mogući domaćin uglednim gostima iz svjetske mode. Pored hotela Regent Porto Montenegro, domaćin najuglednijim inistranim gostima će biti i novootvoreni hotel SIRO Boka place Tivat. Zlatni sponsor je GORDA, a sponzori Hotel La Roche Tivat i Magnolia Place Tivat. Manifestaciju su pomogli i hotel Astoria Tivat, restoran ONE Porto Montenegro, hotel Hyatt Regency Kotor Bay resort i Aqua Bianca. Za frizure će biti zadužen Hair salon by Sanja, a za šminku Sophie’s beauty line. Generalni medijski pokrovitelj je RTCG, a medijski sponzori su i TV Budva, Gradska TV, TV Pink M, TV Jadran, Pobjeda, Dan, Exclusive magazin, The Luxury Collection Magazine, Caffe Montenegro, Ljepota&Zdravlje, Gracija, kao i Ženski portal i MNE magazin.

SARA SOZZANI MAINO

Sara Sozzani Maino je kreativna direktorica „Fondazione Sozzani“, prepoznata kao jedna od najuticajnijih ličnosti savremene modne industrije. Rođena je u Italiji, u porodici sa bogatom tradicijom vezanom za modu i kulturu, a svoje profesionalno ime vezala je za najvažnije italijanske i međunarodne modne inicijative, podržavajući nove generacije i kreirajući odgovornu svijest, prije svega kroz edukaciju. Karijeru je započela početkom 90-ih godina, prvo radeći u milanskoj galeriji 10 Corso Como (1991), a zatim 1994. godine počinje praksu u Vogue Italia. Tokom skoro tri decenije u Vogue Italia sarađivala je u različitim odjelima, gdje se istakla istraživanjem i podrškom novih talenata. Njena posvećenost otkrivanju i promociji mladih dizajnera rezultirala je osnivanjem projekta Vogue Talents 2009. godine, koji je vodila zajedno sa tadašnjom urednicom Francom Sozzani. Ovaj globalni projekat i mreža imaju za cilj da podrže nezavisne kreativce i promovišu novu generaciju stilista. Bila je ključna ličnost u organizaciji takmičenja „Who is on Next?“, usmjerenog na mlade italijanske dizajnere, među kojima su mnogi razvili sopostvene brendove ili su postali vodeći dizajneri u najvažnijim modnim kućama. Sara je članica mnogih žirija i konsultantkinja na prestižnim modnim takmičenjima kao što su: LVMH Prize, Woolmark Prize, Fashion Trust Arabia, International Talent Support (ITS), Latin American Fashion Awards i drugi, aktivno učestvujući na globalnom nivou u otkrivanju i podsticanju novih talenata.

Od 2016. godine Sara je jedna od osnivača, a od 2021. i kreativna direktorica “Fondazione Sozzani” — organizacije posvećene promociji umjetnosti, kulture i održivosti koja organizuje brojne izložbe, edukativne programe i kulturne događaje koji povezuju modu, umjetnost i društvene teme. Sara je jedna od vodećih zagovornica održivog razvoja u modnoj industriji, fokusirajući se na odgovornost i dugoročnu održivost. Članica je savjetodavnog odbora Circular Fashion Summit, projekta koji podržava ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih nacija do 2030. godine. Sara sarađuje sa brojnim obrazovnim institucijama i organizacijama koje promovišu odgovornu i ekološki osviještenu modu.

GIORGIA VIRZI – GV Studio Milan

Vodeći savjetnik 7. Internacionalnog modnog festivala IFF Porto Montenegro 2025. je Giorgia Virzi, osnivač i generalna direktorica studija GV Studio Milan. Giorgia je savjetnica za brendove i strateški konsultant sa bogatim iskustvom, uključujući funkcije globalnog press office-a u Valentinu i menadžera za globalne komunikacije u kompaniji Sergio Rossi koja je u tom periodu bila dio Kering grupe. Član je i Udruženja novinara Lombardije, Italija. Giorgia Virzi sarađuje sa međunarodnim korporacijama, vodećim brendovima, agencijama i kreativnim studijima u industrijama luksuza, mode, dizajna i životnog stila.

Njen rad obuhvata online i offline platforme, sa specijalizacijom u kreiranju sadržaja, digitalnom marketingu, pripovedanju (storytelling) i pisanju promotivnih tekstova (copywriting). Sa bogatim iskustvom u korporativnoj komunikaciji, pruža i podršku u razvoju identiteta brenda i strateškom pozicioniranju, upravljanju krizama i reputacijom, kao i u programima obuke zaposlenih. Njena stručnost uključuje integraciju komunikacija kroz više kanala, digitalne inovacije i održivost. Danas GV Studio Milan sarađuje sa prestižnim brendovima kao što su Balmain, Ferrari, Etro, Corneliani, Ferragamo, Patrizia Pepe i Liu Jo, tijesno sarađujući sa međunarodnim modnim dizajnerima kao što su Olivier Rousteing, Rocco Iannone i Marco De Vincenzo.

FAITH TRIBE

FAITH TRIBE je spoj fizičkih i digitalnih rješenja namijenjenih modnim kreatorima i ostalim segmentima modne industrije, sa ciljem usklađivanja ekonomije poslovanja sa inovativnim svjetskim tokovima. Pruža pristup širokom spektru Web3 tehnologija i održivih praksi za unaprijeđenu produktivnost i interakciju. „Faith Tribe“ je tehnološka platforma za sve profile modnih kreatora i kompletnu modnu industriju, omogućavajući im da svoju kreativnost i talenat predstave svjetskom tržištu. Kroz svoj ekosistem i alate, platforma demokratizuje pristup i preoblikuje modnu industriju kako bi prije svega dala podsticaj modnim kreatorima iz cijelog svijeta. Posebno je važna za modne talente, studente završnih godina i mlade kreatore koji započinju razvoj svog brenda, pružajući im revolucionarnu mogućnost ne samo da prikažu svoj talenat, već i da pokrenu proizvodnju i plasman na globalnom tržištu.

Iz svih ovih razloga, „Faith Tribe“ je uvršten u zvanični program 7. IFF Porto Montenegro 2025. kao inovativni segment korišćenja digitalnih alata u modnom dizajnu, NFT tehnologije i virtuelne prezentacije kolekcija. Kroz virtuelnu reviju, tim „Faith Tribe“-a će proizvesti modele uz pomoć vještačke inteligencije, na osnovu skica slijedećih studenata:
– dvije crnogorske studentkinje završnih godina, Maša Ivanović i Sofija Tijović sa“ Fakulteta za dizajn i multimediju“, odsjek „modni dizajn“ i
– Studentkinja Martina La Gatta, po ozboru Sare Sozzani Maino, sa Univerziteta „Marangoni“ iz Firence
– Studentkinja Sarha Lopez, po ozboru Marie Buccellati, CEO Faith connexion, sa Univerziteta „Miami Fashion institute“

Sve četiri studentkinje su poslale po jednu skicu, koju će tim „Faith Tribe“ digitalno razviti pomoću vještačke inteligencije i svojih alata. Konačan rezultat biće virtuelna mini modna revija sa četiri modela u digitalnom okruženju, dostupna onlajn i integrisana sa blockchain tehnologijom za verifikaciju autorstva i distribuciju. Ovaj postupak omogućava studentima da uđu u svijet digitalne mode, spoje fizički dizajn sa savremenim tehnologijama i postanu dio međunarodne kreativne mreže. Projekat podstiče međunarodnu saradnju, inovativno obrazovanje i digitalnu pismenost u modnom dizajnu. Istovremeno predstavlja prvi primjer primjene Web3 tehnologije u kreativnim industrijama Crne Gore. Cilj je da se ovom inicijativom studentima otvore vrata ka globalnim tržištima i savremenim oblicima izražavanja i distribucije. Inovacija se ogleda u spoju AI dizajna, NFT mintovanja i decentralizovane modne prezentacije, čime se stvara most između tradicije i digitalne budućnosti. Sa ovim projektom i virtuelnom revijom, IFF Porto Montenegro će doprinijeti promociji inovativne kulture u modnoj industriji Crne Gore i, prije svega, promociji dvije crnogorske studentkinje za modni dizajn (Maša Ivanović i Sofija Tijović).

EMANUEL UNGARO

Emanuel Ungaro je rođen 1933. godine u Francuskoj, kao sin italijanskog krojača koji je emigrirao iz Fasana u Apuliji. Svoj zanat usavršavao je još u mladosti, a vrhunac njegovog ranog profesionalnog razvoja bio je rad u ateljeu slavnog Cristóbala Balenciage, što je ostavilo trajan trag u njegovom pristupu modi. Ungaro je 1965. otvorio svoj prvi atelje u aveniji Montaigne u Parizu. Njegove prve kolekcije oduševile su modni svijet jer su kombinovale klasične krojeve sa tada revolucionarnim bojama i dezenima. U decenijama koje su uslijedile, brend je stekao međunarodni ugled, naročito tokom 80-ih i 90-ih, kada su Ungarove kreacije bile omiljene među glumicama, aristokratkinjama i modnim ikonama. Osim visoke mode (haute couture), modna kuća Ungaro je razvila i linije ready-to-wear, kao i uspješnu kolekciju parfema, od kojih je najpoznatiji Diva, lansiran 1983. godine.

Emanuel Ungaro se povukao iz svijeta mode 2005. godine. Nakon njegovog odlaska, kuća je prošla kroz različite faze transformacije pod vođstvom više dizajnera i menadžerskih timova, u pokušaju da zadrži prepoznatljiv stil i status u modnoj industriji. Iako je Emanuel Ungaro preminuo 2019. godine, njegovo nasljeđe živi kroz dizajn koji i dalje slavi ženstvenost, luksuz i umjetničku slobodu. Sa dolaskom američkog modnog kreatora Kobi Halperina 2021 na čelo kreativnog tima, koji dolazi u Porto Montenegro, modna kuća Emanuel Ungaro se vratila u sam vrh svjetske mode. Dizajner muške kolekcije je Philippe Paubert.

Kobi Halperin je 13 godina radio kao izvršni kreativni direktor u Elie Tahari i 3 godine u Kenneth Cole Productions. Godine 2015. pokrenuo je svoj istoimeni brend, poznatu po svom evropskom senzibilitetu, zanatskoj izradi i modernoj ženstvenosti. Postao je član CFDA 2016. godine. U junu 2021. je počeo da dizajnira za modnu kuću UNGARO, debitujući sa kolekcijom Resort 21/22. Njegova vizija je udahnula novi život prepoznatljivoj estetici brenda – ženstvenoj, seksi i ležernoj pariskoj – ponovo osmišljenoj za modernu ženu. Pored dizajna, Kobi je duboko posvećen mentorstvu sledeće generacije modnih talenata i inspirisanju svojih dvije ćerke.

KATARINA ZLAJIĆ

Katarina Zlajić je crnogorska dizajnerka nakita i modnih dodataka, poznata po inovativnom pristupu i korišćenju nekonvencionalnih materijala. Rođena je u Bijelom Polju, a diplomirala je vajarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti na Cetinju. Tokom studija počela je da eksperimentiše sa izradom nakita, što je postalo prirodan nastavak njenog umjetničkog izraza. Njeni radovi, često izrađeni od patentnih zatvarača, kristala i prirodnih materijala, prepoznati su na međunarodnoj sceni. Učestvovala je na prestižnim događajima kao što su izložba u Luvru i Milano Fashion Week-u. Italijansko izdanje magazina Vogue uvrstilo ju je među 20 najboljih mladih dizajnera aksesoara. Takođe, platforma „Not Just a Label“ svrstala ju je među 50 najperspektivnijih mladih dizajnera.

Zlajić je poznata po brendu „Shaka“, koji kombinuje umjetnost i modu kroz ručno izrađene komade od veganskih materijala. Njen rad karakteriše skulpturalni pristup, gdje svaki komad predstavlja spoj umjetnosti i funkcionalnosti. Inspiraciju crpi iz prirode i svakodnevnog života, stvarajući unikatne komade koji odražavaju njen pogled na svijet. Pored nakita, Katarina se bavi i dizajnom odjeće i obuće, nastojeći da proširi svoj kreativni izraz i na druge oblasti modne industrije. Njen rad je podržan od strane Ministarstva kulture Crne Gore kroz program „Kreativna Crna Gora“, što joj omogućava dalji razvoj i promociju na međunarodnom tržištu. Na IFF-u će prikazati modele održive mode izrađene od rajsfešlusa od recikliranog metala.

CHARLES DE VILMORIN

Charles de Vilmorin je pokrenuo svoju modnu kuću 2020. godine postavljanjem nekoliko slika svojih kreacija na Instagram. U januaru 2021. godine pridružio se zvaničnom kalendaru Nedjelje visoke mode u Parizu, kao gost, što se nikada nije desilo da neko tako mlad uđe na ovu najprestižniju manifestaciju, predstavljajući smjelu i poetsku kolekciju sa ručno oslikanim, bajkovitim motivima koji će postati njegov zaštitni znak. Iste godine, imenovan je za umjetničkog direktora Rochas brenda. U julu 2023. godine, njegov istoimeni brend ponovo je predstavio svoju kolekciju u zvaničnom kalendaru Nedelje visoke mode u Parizu. Iste godine je bio i predsjednik žirija na Festivalu u Hyèresu, da bi u decembru preuzeo umjetničku režiju kampanje za Galeries Lafayette povodom Božića, unoseći u nju svoj jedinstveni kreativni pečat. U martu 2024. godine, predstavio je svoju prvu ready-to-wear kolekciju, učvršćujući svoju poziciju između visoke mode i savremene mode. Takođe, preuzeo je umjetničku režiju restorana Moët In Paris u saradnji sa šefom kuhinje Yannickom Allénoom i brendom Moët & Chandon.

Ljeto 2024. godine označilo je prekretnicu sa njegovom kolekcijom i revijom na Nedjelji visoke mode u Parizu, koja je posjetioce uronila u postavku inspirisanu Cluedo igrom, spajajući misteriju i čaroliju. Ova kolekcija je takođe predstavljena u saradnji sa CAREL-om, reimaginirajući klasične stilove ovog renomiranog pariskog brenda obuće.

U julu 2024. godine, tokom ceremonije otvaranja Olimpijskih igara u Parizu 2024, dizajnirao je kostime za tableau „Liberté“, simbolizujući suštinu ljubavi à la française kroz zadivljujuću scenografiju. U januaru 2025. godine, učestvovao je na Vogue 100 večeri, koju je organizovao Thomas Delage u Plaza Athénée, gdje su njegove kreacije bile predstavljene na ekskluzivnom događaju kome su prisustvovale brojne uticajne ličnosti iz svijeta mode i kulture i bio je najmlađi kreator na ovoj izložbi najvećih kreatora visoke mode u istoriji visoke mode. U februaru 2025. godine, jedna od njegovih ikoničnih haljina izložena je u Luvru kao dio izložbe pod nazivom Louvre Couture: Art Objects, Fashion Objects.

Godina 2025. označava strateški preokret za njegovu modnu kuću, uz najavu uzbudljivih novih projekata u pripremi, uključujući proslavu petogodišnjice brenda u julu u toku Njedelje visoke mode u Parizu. Uvijek u potrazi za inovacijama, nastavlja istraživati nove saradnje i kreativne horizonte. Vogue je još prije 4 godine proglasio Charlsa za prvu kreatorsku zvijezdu Z generacije. Ne pamti se da je ikada u svijetu mode jedan tako mlad kreator postao etabliran i cijenjen u cijelom svijetu. Za njega sa pravom kažu: „Zvijezda je rođena“.

zenskiportal.me